Välkomna, vänner!

Mitt första inlägg. Mitt allra första inlägg på bloggen, vars namn är smartadraget. Vad menar jag då med detta namn, vad är det jag vill uppfylla? Smartadraget.. Ett smart drag, det smartaste draget som jag ser på det är att träna. Att börja träna, fortsätta träna, oavsett ambition, nivå eller kunskap. Ända sedan jag föddes har jag tyckt om att träna, när jag som 7åring spelade fotboll fick jag ofta beröm för min inre motor, jag var duktig på att springa. Några år senare kom jag att börja med friidrott, där blev jag fast ända tills jag gick ut gymnasiet, jag fick till och med möjligheten att få träna under skoltid, lycka. Efter det genomfördes ett års värnplikt, något helt nytt för min då explosiva kropp. Min kropp blev nu seg och stark, istället för explosiv och visserligen stark, men träningen utfördes på ett helt nytt sätt, men jag älskade detta fortfarande. 

Idag är jag student sedan några år tillbaka, studerar till civilingenjör. De första åren hade jag svårt att komma in i träning och harvade mig fram på gym och med löpning. Förra året genomförde jag en svensk klassiker, något helt underbart, efteråt i vart fall. Det var underbar träning, olik mig, men underbar. 

Min kropp är enligt mig gjord för att lyfta tungt, inte att vara uthållig. Däremot har jag ett duktigt pannben och kan pressa mig till det yttersta även om jag knappt kan se eller höra längre på grund av trötthet (ja det går!). Mitt mål senaste tiden har varit att bygga upp mer uthållighet men ändå behålla styrka. Detta vill jag nu dela med er, via denna underbart fina blogg. Jag hoppas att ni kommer njuta lika mycket som mig, av mina planer, genomförande, lycka, misslyckande och glädje. 

Nu åker vi!

Kommentarer:

1 Blogg.se:

skriven

Lycka till med din nya blogg!

Kommentera här: