Svettigt värre

Härliga tisdag, jag välkomnar dig med en underbar löprunda. Idag fortsatte min uppbyggnad som jag pratat om tidigare, att kunna springa så långt som möjligt på 45min till slutet av sommaren. Jag började som bekant under förra veckan med ett pass på 25min och ett på 30min, idag var det dags för 35min. Det kändes underbart, mycket lättare än förra veckan. Som synes på bilden nedan är vädret helt underbart idag, det kombinerat med underbar musik i öronen gör att tider flyger iväg, tyvärr får hjärtat arbeta hårt. Hade än en gång på mig alldeles för mycket kläder. Efter att det regnat under någon timme bestämde jag mig för att ta mitt löppass då det blev uppehåll, men då kom den där solen fram och värmde skiten ur mig helt enkelt. Men vem är jag att klaga på detta? Kunde däremot skippat tjocktröjan och endat haft t-shirt, får lära mig till nästa pass, det är ju trots allt slutet av Maj snart. 
 
Åter tillbaka, hur gick det för mig idag? Jo, jag sprang utan avbrott i 35min och skrapade ihop 5.67km, vilket jag är nöjd med! Använder just nu telefonen när jag springer där jag dels har musik men även runkeeper, en app som jag tycker är väldigt användbar och guldvärd men har börjat fundera på att skaffa mig en GPS träningsklocka, lite smidigare så småningom, enligt mig tycke och smak.
 


Nu ska jag vidare mot mål med dagen och skaffa mig nya erfarenheter, vilket nu med all säkerthet också ska!
 
Spring vidare genom livet!

Kommentera här: