Söndag igen!

Denna otroliga, underbara och fantastiska söndag började jag med en jogging tur, den andra för veckan. Ni som läst mina andra inlägg vet att jag även denna gång ökade med 5min och är nu uppe i 40min konstant jogging. Denna super fina söndag blev det hela 6.51km vilket jag är väldigt nöjd med, jag siktar inte på att springa fort utan att bygga upp mig, farten kommer med tiden helt enkelt. Veckan har varit bra, 2löppass och 2 styrketräningspass. 
 
Denna gång lyckades jag att ha lagom med kläder, första löpningen för året i t-shirt vilket var helt underbart, ungefär 17grader och sol ute! Nästa veckas träning som är planerad består av ett styrkeuthållighetspass och 2löppass á 45minuter. Ska bli underbart, 45min är den tid jag tror passar mig bäst att träna. Jag hinner inte bli uttråkad men det är tillräckligt länge för att det ska kännas givande. 


Nu ska jag springa iväg genom dagen och förbereda mig för nästa vecka. Måste även berömma sverige och Måns till vinsten igår!
 
Må gott mina vänner!

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Låter bra att satsa på en tid o försöka springa den snabbare o lättare för varje gång! Alltid lättare att träna när vädret är bra!

Svar: Viktigt att hitta den där tiden som varken är för länge, inte för kort och att man hinner bli trött - viktigt med balans! Ja verkligen underbart väder idag!
smartadraget.blogg.se

2 Anonym:

skriven

Det är härligt att längta till träning, känna lyckokänslan. Det saknar jag, ska sätta igång igen efter sommaren. Skolan har slukat både vår och kondis

Svar: Blir lätt så, men alltid härligt att träna när vädret medger det igen!
smartadraget.blogg.se

3 shazi:

skriven

så fint!

Svar: Verkligen, det hjälper en att glömma bort tiden när man springer! :)
smartadraget.blogg.se

Kommentera här: