Om mat - frukost

Ännu en morgon gryr, ännu en måltid ska intas. Denna gång är det mitt första mål för dagen, det stora viktiga enligt mig brutalt goda målet, frukost! Vad är det då en som jag äter till frukost just denna Torsdag, vad är det som får mig att må bra och få energi? En av de bästa frukostarna mänskligheten kan tänka sig, enligt mig, är gröt. Jag har som vanligt inga  fina filosofier eller argument bakom detta, men det känns rätt och jag mår bra. Gröt, säger ni.. det är torrt och tar tid. Javisst, torrt ibland, men jag älskar livets dryck, mjölk. Inget går upp emot att dricka mjölk oavsett till vad (inom rimliga gränser). Och att det skulle ta tid, min gröt som jag kör i micron tar ungefär 2minuter i micron, lägg till 1min i förberedelser så tror jag att de flesta kollar in sina sociala medier längre tid varje morgon är denna tid. Nog tjatat om det, ni förstår min poäng, gröt är underbart nyttigt för kroppen och ger en otroligt stabil grund för dagen.
 
Vänner, det finns inget givet schema ni kan följa för att må bra, "ät si, ät så", man måste prova sig fram och hitta något som passar en själv. Något som gör dig mätt, glad och är gott, det är något som passar dig. Ge er ut i frukostvärlden och gotta er för att kunna njuta maximalt av resten av dagen!
 
Nu åker vi!

Kommentarer:

1 Adonna:

skriven

Mat är mycket kontroversiellt. Jag tror anledningen är att det är kopplat till vikt och utseende. Tyvärr. Under våren hade jag en fasteperiod på 5 dagar. Det var bland det bästa jag gjort. Mat är viktigt men jag tycker det är svårt att låta bli godsaker som gärna innehåller fett, vitt mjöl och socker. Träna är kul och ger så mycket i form av lyckokänslor, love it!

Svar: Håller verkligen med din Adonna, så spännande att experimentera och prova på nya saker vad gäller både kost och träning och få se positiva effekter. Har också svårt att hålla mig borta från godsaker, men man får väl unna sig ibland! :)
smartadraget.blogg.se

2 Hanna:

skriven

Jätte bra inlägg, verkligen! Har ganska nyligen skrivet ett inlägg om hur för mycket läxor och betygssystemet ger eleverna prestationsångest. Kika gärna in:)

Svar: Ska jag genast kolla in! Låter intressant!
smartadraget.blogg.se

Kommentera här: