Morgonlöpet

Godmorgon vänner!
 
Vaknade upp denna underbara morgon med ett bestämt mål, en löptur innan dagens aktiviteter påbörjas. Denna morgon blev det en enkel 5km runda med lätt jogging, otroligt skönt innan dagen har hunnit starta och läget är lugnt längs löpsträckan. För mig kan en enkel löprunda lätt bli trist men med musik i öronen försvinner tiden oväntat snabbt och vips är dagens löpning avklarad och man känner sig som en ny människa.
 
Att träna på morgonen är inget jag direkt diggar. En av de största fördelarna som jag ser det är en psykologisk faktor. Att redan har tränat innan klockan slagit 0800 ger mig en känsla av att stor del av dagen redan gått, men sanningen är att dagen bara precis har börjat. Jag känner mig helt enkelt produktiv. Det är något jag kan rekomendera er alla, men glöm för gudsskull inte bort att njuta, kan ta en snooze och kunna ligga kvar i sängen, mår själen bra mår kroppen bra!
 
Spring vidare!
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Mycket bra inlägg!!

2 Anonym:

skriven

Du har helt rätt!

3 Anonym:

skriven

Du har helt rätt!

Kommentera här: