Löpsöndag!

Välkommen hit, även idag stod löpning på mitt schema denna avslutande dag av veckan.
 
Passet bestod av 45min jogg precis som igår, men passet blev totalt olikt det igår. Försöker experimentera lite med upplägg och fart under passet för att hitta något som passar mig eftersom jag brukar ha svårt att hålla ett jämnt tempo, vilket jag försöker eftersträva. Nej, igår gick jag ut alldeles för hårt första halvan vilket straffade sig på slutet. Idag inledde jag otroligt lugnt och metodiskt första 25-30min för att ha kvar krafter på slutet även om kroppen idag var betydligt tröttare än igår. Distansen idag slutade på 7,05km vilket var ungefär samma som igår vilket jag är nöjd med. 
 
Nästa vecka börjar nytt kapitel i min löpträning där första intervallpasset ska avverkas på tisdagen för att sedan under torsdag återigen testa mig på 7km jogg och se om jag kanske kan klara av att springa ytterligare lite längre än drygt 7,1km som jag gjorde igår. Ska bli spännande! 
 
Må gott denna underbara morsdag, jag önskar alla mödrar en underbar kväll!

Kommentarer:

1 koksbloggen.blogg.se:

skriven

Bra kämpat👍🏼

Svar: (Y) vad gör man inte för att må bra?
smartadraget.blogg.se

2 Anonym:

skriven

Kul att läsa dina resultat efter bara en kort tids träning :)

Svar: Javisst, spännande detta!
smartadraget.blogg.se

3 Anonym:

skriven

Kör hårt!! Glöm inte bort vilja

Kommentera här: